Resan
Jahaja då befinner man sig på andra sidan jorden igen. Vår resa gick väldigt bra denna gång, det var inte som förra gången när vi blev strandade i Schweiz och fick vänta där i ett dygn. Det vart snarare tvärt emot vi hade inte alls lång tid att ta oss från planet till Köpenhamn till det anslutande planet till Tokyo. Vi vart tvugna att springa till gaten på grund av att de stängde boardingen precis när vi kom fram till Köpenhamn. När vi kom fram hoppade vi i alla fall på ett snabbtåg som gick från flygplatsen Narita till Yokohama där vi nu kommer bo i några nätter. Vårt Hotell här heter Breezebay hotel och ligger ett stenkast ifrån skyskrapan Landmark Tower där det även finns ett jättelikt shoppingcenter. Vi kom fram till Yokohama vid lunchtid och passade då på att äta lunch på ett närliggande Sushi-hak som jag har lite bilder ifrån här nedan.

Kaffet på Arlanda

Väl framme på Naritas flygplats

Lunch dags!

Lite te till maten


 

 

Efter lunchen så var vi allihop supertrötta så vi drog oss tillbaks till hotellet för att sova några timmar. Klockan halv 6 på kvällen vaknade jag och som tur var vaknade föräldrarna vid ungifär samma tid så jag gjorde mig redo för att gå ut och äta middag. Vi mötte upp Martin vid en närliggande station och vandrade därefter vidare till en restaurang som serverade väldigt god yakitori. Vi åt alltså lite olika sortets grillspett(Yakuniku), häst-sashimi samt lite friteradkyckling. Efter vår goda måltid kilade vi tillbaks till hotellet och satte oss i skybaren som fanns för att avnjuta några drinkar. 
 
 
 
Vi hade väldigt roligt åt storleksskillnaden på mitt och Martins ölglas jämfört med mammas och pappas. Visserligen fick de en flaska men det var de minsta ölglasen jag någonsin sett som de fick hälla upp ölen i. Varför jag och Martin fick ett krus var för att jag valde öl på fat. Eller Martin valde och jag tog samma....
 
 
Sashimi 
 
"Mums vad gott" gnäggar pappa
 
 


Från hotellets skybar


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress