Bali Baby!
Hejsan finisar!

Nu är jag framme i paradiset Bali! Jag kom fram hit i förrgår på eftermiddagen.
Flygresan gick relativt smärtfritt för oss förutom lite panik på Arlanda då vi var tvugna att köpa en utresebiljett för att ens komma med planet... Vi fick alltså panikköpa varsin bilett till Kuala lumpur till överpris i ett bås på Arlanda för att inte flygsighterna funkade på flygplatsen. Men trors paniken så kom vi med planet och resan gick bara bra. Första flygresan var på 10 timmar till Bangkok och den andra resan var på 4 timmar till Denpasar. På det andra planet däckade jag och sov nästan hela resan. Väl framme i Denpasar plockade Davids vän Budhi upp oss med sin bil och skjutsade oss till vårt hotell. Hotellet vi bor på just nu heter Aston Canggu Beach Resort. Vi bokade tre nätter på ett lite finare hotell för att kunna landa lite i tidsskillnaden innan vi litar rätt på ett lite mer långsiktigt boende.

Första dagen när vi landat tog vi det väldigt lugnt då vi var framme vid 4 på hotellet. Vi gick och kollade in stranden och gick och åt middag för att sedan gå och lägga oss vid cirka 8, helt utmattade.

Onsdag 18/2
Igår det vill säga andra dagen gjorde vi lite mer men vi var väldigt trötta så blev en relativt lugn dag det med. Vi tog en sväng runt kvarteret och hittade ett närliggande tempel som jag passade på att fota lite. Igår var nämligen fösta dagen på Galungan vilket är en stor högtid här på Bali. Det är ungifär lika stort som vår Julafton berättade Budhi. Galungan är en Hinduistisk högtid och den håller på i 10 dagar och består av olika religösa cermonier. Eftersom det är Galungan ligger det offergåvor längs med gatorna och statyerna är brydda med fina kläder. Väldigt fint, men man måste passa sig vart man sätter fötterna så man inte råkar trampa på några offergåvor då de ligger överallt.

Efter templet gick vi sedan ner till stranden och njöt av det vackra vädret med varsin smoothie i handen. Det var fullt med surfare läng med stranden då Canggu är väldigt poppis för surfare. Efter stranden gick vi upp till poolen på taket och somnade i varsin solstol, haha.

Torsdag 19/2
Idag hade jag och David en riktigt trött förmiddag, vi blev väckta mitt i natten av att det spelades livemusik rakt över gatan från vårt hotell och de höll på till cirka 2. Så på morgonen efter frukosten skulle jag och david bara gå och lägga oss på sängen och vila lite men det slutade med att vi sov till cirka 13... Ops! Efter vår "lill" powernap gick vi ut och åt lunch på en närliggande restuarang som vi även åt på första kvällen när vi kom hit. Vi åt en supergod lunch bestående av en pastasallad, en grön juice och en capuccino 😍Vi satt kvar på detta ställe i några timmar och jag skrev lite på min bok under tiden. På kvällen tog vi varsinn massage på 60 minuter för 70 kronor, vilket kändes som ett perfekt sätt att avsluta dagen på och för att komma ner i varv inför läggdags.