GOOOD MORNING JAPAN!

För några dagar den lämnade vi Kyoto bakom oss och begav oss till Osaka. Vi lämnade bagaget på hotellet och kastade oss sedan in i en taxi för att åka till Universal Studios.

ALLT dubbat till japanska så vi fick se Robert de Niro snacka Japanska, det var ganska underhållande. Sen fick jag jaga bovar med spindelmannen och åka genom Jurassic Park. Det var en väldigt häftig upplevelse, för aldrig har jag varit med om så mycket köer som där! (förutom på flygplatsen då) En sak jag uppmärksammade på Universal studios var att Japaner hellre står och köar i en timme och 20 min tillsammans än att åka själv i ”singel kön”.  Det var helt stört, jag förstår inte att de orkar.

Efter vi vandrat på Universal studios en hel dag var vi helt slut och däckade på hotellsängarna på eftermiddagen. På kvällen när vi återhämtat oss från allt köande och springande åkte vi upp i huset och åt på en Fransk restaurang. Restaurangen cirkulerade så vi fick en överblick över Japans tredje största stad. Ett neon sken av alla reklamskyltar reflekteras tillbaks mot än och gör att hela staden ser otroligt färgglad och vaken ut.

Vår andra dag i Osaka innehöll bara en vandring på stan, då shoppingen i Osaka skulle vara väldigt bra. Mycket affärer och billiga priser. Dock tyckte inte jag att shoppingen var speciellt bra, jag hittade en affär som hade allt möjligt för billiga priser där jag köpte lite godis sen fanns det bara massa affärer med som Martin uttryckte det ”Billiga kläder för billiga människor”.

I Osaka finns det några stora shoppinggator som korsar en flod som går genom hela staden. På en av dessa broar finns det massor reklamskyltar som på kvällen speglar sig otroligt vackert i floden som ni kan se på bilderna nedan.

 

XOXO

Fanny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress