Tokyo
Åter i Tokyo!
Wow, säger jag bara, att man aldrig slutar att bli förvånad!
Vi besökte i Tokyo Japans största och mest välkända korsning. I korsningen passerar flera hundra tusen människor varje dag, helt otroligt att se. Och såklart var korsningen överfylld med reklam skyltar av olika slag.
Jag fick höra en otroligt söt historia av Martin om en hund.
"Det var en husse och en hund som brukade gå till det stället där korsningen ligger, sedan blev hussen utkallad i krig. Men varje dag kom hunden till samma plats dit han och hans husse brukade gå och väntade på att han skulle komma tillbaks. Tyvärr kom aldrig hans husse tillbaks och han gick dit varje dag tills han i ålderns dagar avled. Man har nu satt upp en staty av hunden som ett monument för hans ihärdiga väntan"
Vi besökte också japans ungdomsdistrikt "Harjuku"
Det var väldigt intressant, mycket olika stilar och skrikand människor som slog på trummor för att det var rea, Galet roligt! Även fast jag fick huvudvärk efter ett tag. Haha
(Lite folk från Harajuku området.)
Under nyår var vi dock bara hemma på rummet då vi blev lite besvikna över att det var TOTAL avsaknad av fyrverkerier i Tokyo... inte så roligt. Så vår nyår spenderade vi med att titta på uteliggare som hade skapat eldar i parken nedanför vårt hotell. Så man kan säga att nyår blev tyvärr en liten besvikelse för mig.
Plus att jag blev otrolig frustrerad över en man i disken på hotellet som var sååå dålig på engelska så han var tvungen att googla på det jag sa för att försöka förstå... USCH! Det tog 20 min för honom att förstå var fyrverkerier var.
Dagen efter nyår åkte vi iväg på en sightsing tur genom staden. Vi fick se det palatset där kejsaren bor och besöka en matfestival som var vid en jätte stor Shrine. och veta en hel del historia om staden så klart.
(lite sent inlägg jag vet,haha)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress