En lyckligare vecka
Hejsan!
 
Den senaste veckan har verkligen varit den bästa på väldigt länge för mig. I fredags förra veckan låg jag hemma sjuk i soffan och bestämde mig för att spontansöka ett nytt jobb som biståndshandläggare. Jag tänkte att det skadar ju inte att söka och det verkade som ett väldigt intressant jobb utifrån mina tidigare erfaranheter och min utbildning. När jag sedan låg i soffan och kollade på serier vid 4-tiden ringer telefonen och jag fick veta att det var från Stockholm stad och att de ville ha in mig på en intervju redan nästa vecka på måndag. Jag tackade ja och höll tummarna för att jag skulle må bättre till på måndag.
 
På måndag mådde jag bättre men var självklart väldigt nervös inför intervjun, men på lunchen träffade jag min vän Nadja och kännde mig lite lugnare. Väl på intervjun var hon som jag träffade jättetrevlig och fick mig att känna mig välkommen och lugn så jag kände att det gick bra.
 
Dagen efter på tisdagen skickade jag in mitt examensbevis och min referens och åkte till jobbet där jag skulle ha brukarmöte. När jag satt på bussen ringde pappa och var nyfiken på hur det hade gått på intervjun så jag berättade att det känndes bra men att jag nog får vänta någon vecka innan jag får svar. När jag pratat klart med pappa såg jag att jag hade fått två missade samtal från Stockholm stad och ringde direkt upp. Hon som hade haft intervjun med mig sa att hon hade hunnit ringa till referensen nu på morgonen och sa att hon ville erbjuda mig jobbet! Jag blev superlycklig och tackade ja direkt i och med att de även gått me på den lön jag ville ha. Hon meddelade då att jag jag kunde komma in redan på eftermiddagen och skriva avtal om jag ville.
 
SÅ nu har jag skrivit på avtal och från och med 1 november ska jag börja jobba som biståndshandläggare för Stockholm stad! Jag är så himla stolt över mig själv och lycklig att jag sökte jobbet! Det ska bli superspännande att prova på något nytt som jag inte gjort tidigare. :)
 
 
XO Fanny
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress