Värmande vegangryta
Hejsan finisar!
 
Det var länge sedan! Hoppas allt är bra med er och att ni alla haft en fantastisk julledighet. Jag har haft det superbra och så hade  jag en supermysig resa till Thailand med mina föräldrar i början av december. Jag tänkte visa er lite bilder därifrån senare. Men jag tänkte att mitt första blogginlägg för det nya året får vara om maten som jag och Oscar lagade ikväll. Vi gjorde nämligen en gryta på: potatis,lök, vatten, tomatpuré, krossade tomater, linser, kikärter och kindneybönor samt lite kryddor som oregano, buljong, cayennpeppar, paprikapulver, salt och peppar.
 
Grytan blev supergod och var jätteenkel att göra. Jag älskar verkligen grytor både på grund av att det är så himla enkelt men också för att det är så mysigt med grytor när det är kallt ute, det är den perfekta vintermaten. Denna gryta är även packade med proteiner eftersom det både är linser, kindeybönor och kikärter så det är en perfekt mat att äta efter ett träningspass.
 
 
 
XO Fanny
Longevity - en blogg om hälsa

Ser gott ut

Svar: Tack, det var det också! :)
Fanny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress