Say hello to my little friend
 
Hejsan sötnosar!
 
Idag kämpade jag iväg till apoteket i snöstormen och köpte lite ipren mot menssmärtor och när jag endå var inne på apoteket bestämde jag mig för att kolla på lite mens skydd. När jag stog och funderade på vad jag skulle köpa kom jag fram till att jag skulle ta tag i mina funderingar om menskoppen och faktist köpa en och testa. Menskoppar är ju ganska dyra som en engångskostnad men i längden sparar man ju väldigt mycket pengar på att använda en menskopp. Jag köpte en modell som heter Lunette och den kostade 299kr. Just nu håller jag på och kokar menskoppen i 20 min vilket man ska göra innan första användningen. Jag kan ge betyg på hur det känns efter några dagar av användning och sedan om några månader. :)
 
 
/ENG/

Hello sweeties!

Today I struggled off to the pharmacy in the blizzard and bought some aspirin against menstrual pain and when I alredy was inside the pharmacy, I decided to check on the sanitary protections. As I stood and thought about what I would buy, I concluded that I would buy a menstural cup to test. Menstrual cups are pretty expensive as a one-time cost but in the long run will save the lot of money to use a menstrual cup. I bought a model called the Lunette and it cost 299kr. Right now I'm boiling the cup for 20 minutes, which you should do before the first use. I can give ratings on how it feels after a few days of use, and then in a few months.

XO Fanny
Tilda Barkselius

Spännande att du köpt en, har också varit sugen :)

Julia Johansson

Alltid velat prova :D

Amanda Jona [SPONTAN]

Har varit sugen på att testa en menskopp så ser verkligen fram emot att höra vad du tycker om den!

sandra

Hoppas den kommer att funka bra för dig :)

Lucy

Ska bli intressant att veta vad du tyckte om den för funderar på att beställa hem en. Nu är jag för sig gravid men efter bebisen är ute så lär jag ju få mensen igen så.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress