Japansk snöfestival i Sapporo
Hejsan!

Idag börjar den årliga snöfestivalen i staden Sapporo vilket är en festlighet fylld av snöskulpturer, isskuplturer, utsmyckningar och andra snörelaterade lekar. Sapporo ligger i norra Japan på ön Hokkaido och är även den största staden på ön. Festivalen håller på i cirka en vecka och är en av Japans populäraste vinter aktiviteter (källa). Som ni ser på bilderna under är de verkligen sjukt stora så man förstår att det måste krävts otroligt mycket snö för att skapa dem. :)
 
Jag blev så fashinerad av de fantastiska snöskulpturerna som jag hittade på nätet så jag kände att jag var tvungen att dela med mig ev dem! Det är lite blandat med bilder som jag hittat så jag vet inte om alla bilderna är från i år elller tidigare tillfällen. Om ni vill spana in mer om själva festivalen kan ni gå in på deras officiella sida HÄR!
 
 
 
bildkälla: här, här,
 
XO Fanny
 
Linn Strömberg

Så häftigt!

VERONICA

Fantatsiska bilder!! :) Kramar!

Sandra'

så himla coolt alltså :)

Amanda Westberg

Gud va fint!

Amanda Westberg

Gud va fint!

Natalie Salazar

hur häftigt är inte det där!!?? :O

Polly Svensson

Så grymt och jag älskar detta land. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress