Tentaplugg
Nu är det dags för tentaplugg igen, jag började redan lite förra veckan men nu när det är söndag och jag under natten har drömt om hur jag ska utforma en studie så vet man att allvaret börjar närma sig.
Denna kurs innehåller dock en hel del statistik och de som känner mig vet att mattematik inte riktigt är mitt starkaste område. Men jag har ju lyckats ta mig igenom en liknande kurs en gång tidigare så vi får väl hoppas på att jag klarar det denna gång också. När jag är så här inne i plugget så behöver jag dock imellanåt en del puser, jag har har så lätt att hamna i ett rus och sitta i flera timmar utan att röra mig från datorn vilket i sin tur leder till att man blir helt slut i huvudet. Nu har jag dock lite motivation att röra mig från stillasittandet ett tag och det är en Chokladkaka som står i kylen och väntar. Men det är även farligt det där mer att röra sig ifrån datorn för då är det så lätt att man börjar göra något annat som exempelvis att städa, diska eller tvätta. Man tycker helt plötsligt att allt är mycket roligare än att sitta och försöka slå in olika vetenskapliga begrepp. 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress