Special sushi
I Japan finns det verkligen alla möjliga former utav konst förra veckan visade jag hur vissa karvar ur bananer i olika former och idag lyckades jag springa på sushi konst. När jag hittade dessa roliga sushi skapelser tänkte jag "Självklart måste det finnas sushi konst i Japan, vilka andra skulle komma på det om inte Japanerna!
 
Kvinnan som gjort de konstverken jag visar nedan heter Takayo Kiyota och arbetar som makizushi artist vilket som jag förstår betyder just "rullad sushi" artist. För att kunna skapa konstverken använder hon sig av olika lager av färgat ris så hon kan inte veta innan om resultatet kommer bli bra eller inte, hon kan inte heller ändra något när hon gjort klart sushin.

Vilken tyckte ni var roligast eller häftigast av dessa?
 
 
 
You've Never Seen Sushi Like This

You've Never Seen Sushi Like This
Källa: här och här
Celine

Den näst sista var snyggast! Haha :)
- Tack så mycket! :)

Caroline Blomberg

Åh den med jordklotet var riktigt grym måste ja säga! :)
sv: det var det också kan jag lova! :)

isabella

Så häftigt! :D

FlizanLizan

Coola :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress