hum
Det där med att komma igång med träningen har gått förvånansvärt bra för mig faktist. Jag har kört tre gånger i veckan i tre veckor nu och det känns som att det kommer gå ganska bra att holla. Men sen har vi ju det där med sötsaker.... Min stora passion. Även skräpmat har blitiv en del i vardagen nu under studentlivet. Jag har försökt hålla mig till att bara äta sött och dricka läsk i helgerna, men det är inte ovanligt att det smyger ner en cola eller en monster mitt i veckorna också.
 
Det suger verkligen, för jag vill kunna sluta vara så beroende av socker men jag känner att jag behöver någon slags kick ibland för att hålla humöret uppe. Jag måste verkligen lära mig att behärska mig. Men sen kan man i och för sig, vad gör det igentligen om jag dricker en monster någon gång ibland? Förstör jag hela min träning bara för den lilla konsumtionen eller är det bara något jag fått för mig som ger mig otroligt dåligt samvete? Troligen har det mycket med mitt samvete att göra eftersom jag vet att det är dåligt att dricka cola, men en cola någon dag i veckan borde inte göra så stor skillnad hoppas jag på. Jag ska försöka vara lite hårdare mot mig själv men jag vet ju att när det är tentavecka, som det är nästa vecka, då kommer det bli någon slags sötsak för att jag inte ska hamna i en depression.

Har ni några tips på något som kan ersätta läsk/monster? 
 
 
Carruuu

jag har också varit dålig på o hålla kosten på sista tiden, men jag brukar dricka kaffe o te istället :-) försöker kosta på mig lite finare kaffesorter t.ex. för att kunna gå o längta efter det istället!

hanna

hehe jaa det kan jag förstå det är så skönt att ha större utfrymme för mer mat saker ;)

Johanna

Kanske ta en kopp te istället? Själv dricker jag inte kaffe, men några koppar te om dagen hjälper mig att hålla fokus. Om jag är jättesugen på något sött att dricka istället för vatten brukar jag ibland köpa vitamin-drickor, men vet inte hur nyttiga dom är ändå, haha. Så te är nog mitt bästa tips :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress