Sakura
Idag har vi åkt mycket tåg samt promenerat en hel del runt om i Tokyo. Dagen började med en lätt frukost, det blev en kaffe och macka på Starbucks, mackan var väl inget att hurra över men deras caffe mocca var lika god som alltid. Efter att vi ätit frukost begav vi oss till Tokyo för att spana in de fina körsbärsblommorna som snart har blommat ut. Vi har haft tur att de haft lite kallare än vanligt den senaste vekan så vi hann uppleva dem. När vi tittat klart på de vackra träden i en liten prak i Tokyo så åt vi lunch på en närliggande Koreansk restaurang. Personalen var jättetrevlig och hade ett väldigt intresse för pappas snus som de även fick provsmaka. Bilder på detta har jag tyvärr inte då vi endast fotade med Martins kamera där. Men jag ska be honom skicka över dem så jag kan visa er.
 
På kvällen åt vi middag i ett varuhus inärheten av vårt hotel maten var riktigt god och vi alla hamnade i matkoma efteråt. Efter middagen tog vi oss trots matkoma ut till Akiko och Akikos föräldrar och blev där bjudna på lite  fika. När vi fikat klart åkte vi vidare till ett närliggamde badhus för att få slappna av lite efter den långa dagen. Och avslapnnande var det vill jag lova! Det var riktigt häftigt att ha provat ett japanskt badhus och riktigt lungnande med det 41c varma vattnet. Som man kan förstå så fick man inte ta några bilder väl inne på badhuset efterom alla var nakna med endast en liten handduk på huvudet så bilder därifrån har jag tyvärr inte.
 
Sakura blomning i Yokohama




En park i Tokyo 



Bilder från middagen! Det var japansk mat med västerländska influenser. Restaurengen var full med folk så det verkar som ett väldigt populärt ställe, vilket man i och försig kan förstå när man provar maten. Detta var dock den enda maträtten jag hann ta kort på eftersom vi alla var så himla hungriga så kastade vi oss över resten av maten.


Hemma hos Akiko, tyvärr blev de fleste bilderna suddiga så jag fick bara dessa som blev bra.

 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress